Logo nedir? Kelime valörı olarak gerçek katlığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak meslekletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda söz valörının haricinde, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan nüfus veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı enikonu önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çtuzakışmasını yapacak nüfus veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çtuzakışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, meslekletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler kucakin daha çok tercih edilebilir. Bir bir sektörde çalışma gösteren meslekletmelerin genellikle logoları dalü oyun değer. Fakat birden bir küme dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan filhakika marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çtuzakışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir surette tanınmasını sağlayıcı meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, kolaylık anlaşılır, yolırlanması kolaylık, olabilir evetğunca az nüshada renkten oluşesrarıdır. Her çdenktaş baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya balaban dokunca verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine şayan olmalıdır. üste kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtırabıta ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün da akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma kucakin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı valör bakımında bu marifet çok önemlidir.