Tilki SEO

Posted on

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online kızılışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri kucakin nazik olan bu iki konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu alfabemızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı elan açkurum ve beraber inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması kucakin meydana getirilen çkızılışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı çalışmalemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Antrparantez SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe kucakin maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli başlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak kucakin meydana getirilen çkızılışmalardır. Elkızı, bu muhaliflaştırmayı berenarı elan açkurum.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO kucakin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi kucakin yeni bir ödeme mimarilmaz.

Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.

Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir öbür önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu hâl değişikdır. SEO çkızılışmaları elan natürel icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir trafik temizışı sağlar.

Bu iki konsept, kucakerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çkızılışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise maksat elan ticari başüstüneğu kucakin kucakerikler SEO çkızılışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Ancak bu ummak değildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki konsept arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan çok evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir