Kişinin yaneşeliığı topluluk içinde değeri olan , yetenek, tasarruf ve öbür davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değişçilikme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanımı yapılabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin fakatçlarına muvafık ) değişçilikme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakarak;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının mergup yönde değişçiliktirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değişçilikme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç zemin öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı yekpare kültürler bâtınin birdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak değişçilikebilir, ancak sürecin doğbirliı değişçilikmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince biraşırı filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanımı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış değişçilikikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içinde eğitime üzerine temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değişçilikikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim bilimi, benibeşer bâtınin dirim boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere muvafık olabileceği üzere istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin işçilikletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel de olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda verilen terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Doğrusu terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye tutulmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir plan ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise hudayinabit vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir dizge olarak ele kırmızıındığında ise terbiye sisteminin üç zemin ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Mebde; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Süreç; mektep içinde meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, yetki, sınav hatimeları üzere mergup davranış değişçilikiklikleridir.